Dagsarkiv: 21 mars, 2011

Ute på djupt vatten

image

Var jag inte i kväll men blöt blev jag.

Som träning och avslappning åkte jag till Eriksdalsbadet i kväll. Bubbelpool och ett par längder. Jag hade idag inget mål att simma ett visst antal längder eller viss tid. Jag gjorde det som jag kände för. Skönt!

Tid till funderande fanns men det enda konkreta jag har kommit fram till är att acceptera att jag inte funkar så bra just nu.
En sak i taget. Acceptans är väl första steget till förändring. Är det så att man kan acceptera men inte gilla?

Ni får ha lite tålamod om inläggen blir lite för dystra eller klagande just nu. Det ger sig och blir bättre så småningom.
Lova mig bara att säga till om jag blir för självömkande.

Hellre inget inlägg alls än ett evigt gnällande.

För övrigt går sm i ordvitsar på onsdag. Nästa är kanske jag skulle vara med. Det är något jag älskar. Maria vet för hon har sett mig i farten på facebook.

Posted from WordPress for Android

Lämna en kommentar

Under Funderingar, självinsikt, statusrapport

Värt att sägas så många gånger

Läste vad Irrhönan skrev som kommentar på en annan blogg.

Att våga känna efter inuti och göra det, som ens känsla bjuder en att göra, det är svårt men väldigt, väldigt modigt.

Gör det som känns rätt för dig!

Enkelt så klart.

Men fan vad rädd jag är ibland för att gå på känslan.

Det finns böcker för allt

Det finns böcker för allt

8 kommentarer

Under bloggar, Funderingar, Relationer, Uppbyggande

Trött vilsen och om hönor och ägg

image

Det gäller att hålla reda på sina ägg och hönor.
(Rättstavningen i mobilen föreslog honor när man skriver hönor.)
Helgen har varit både upp och ner. En lång lördag med färd fram och tillbaks till Linköping. Lite avkoppling var det ändå att strosa omkring på flygmuseet.

Söndagen var jag däckad mentalt och fysiskt. Det far runt en massa tankar och känslor i skallen just nu och det tar på orken.
Sedan är det alltid svårt att veta vad som är vad. Är jag förkyld för att jag har en stressad kropp och sinne eller är det en vanlig bonnförkylning?

Kropp och skäl påverkar ju varandra. Ibland tycker jag att det kan  vara svårt att hitta var jag ska börja nysta.

Jag hoppas jag hittar en bra väg genom den här veckan.

Posted from WordPress for Android

2 kommentarer

Under Deppighet, Funderingar, Sirap, statusrapport