Feber

Hann med två arbetsdagar förra veckan innan förkylningen dök upp igen och drog ner mig. 

Nu sitter, eller ligger jag i feberträsket. Inte så varmt här men tillräckligt för att det ska vara trist. Hatar att vara sjuk. Men jag kanske ska trösta mig med det som min fru sade: ”du kanske behövde en paus?”

Kanske är det så, men då vill jag vara klar i hjärnan utan distraktion från smärta, snor och temperatur som åker jojo. Eller kanske är det en signal att jag behöver släppa på lite saker?  Ta en mental Alvedon för att dämpa den mentala febern. Eller ännu hellre, ta bort eller undvika det som orsakar sjukdomen.

Tänk vad man kan få ut av att börja ett inlägg med ordet ”feber”

God morgon!

Lämna en kommentar

Filed under livet

Och vad tycker du om detta?

