Det är skillnad på dig och mig

Du ska ha ett brunt kort och jag får ett blått.

Visst är det allmänna tyckandet att de flesta gillar blått bättre än brunt?
Vi håller isär dig och mig. Så vet vi vem som är vem när tiden kommer till att skilja oss åt och skicka iväg dig med kortet som har den fula färgen.

För har du inte den klara färgen är du inte lika välkommen in  i sällskapet även om du är kirurg eller professor.

 

Ni vet vad jag syftar på här? Om inte titta österut mot vår granne öst… Graverande!

(Anmälde detta till skrivpuff där man skulle skriva om något graverande. Samtidigt redigerade jag texten litet)

7 kommentarer

Under Funderingar, Politiskt, Skrivpuff

7 svar till “Det är skillnad på dig och mig

  1. Anna Marie

    Ja, så tycks det vara, som ett spel, med väldigt ologiska, och orättvisa, regler.

  2. annissa89

    Skrämmande…

  3. Jag hoppas att alla inser att jag skrev den här ironiskt med avsikt?
    Skrämmande att de över huvud taget ens funderade i de banorna.

  4. ja, det är konstigt att färgen har så stor betydelse ibland. Jag tycker att både blåa och bruna ögon är fina.

Och vad tycker du om detta?