Tagen på sängen

På väg till jobbet nedsjunken i podcasten knackande någon mig på axeln.
Ett glatt ansikte sade hej och jag fick en kram. Det kom lite överrumplade, och särskilt som  personen dök upp i mina tankar häromdagen.
Vi pratade mest om vad vi gjorde nuförtiden och på frågan jag fick om hur det är svarade jag ”hyfsat, det har varit lite upp och ner men annars ok”.

Den här personen fick jag ut ur mitt liv,  hjärna och hjärta för ett tag sedan. Tack och lov! Inte för hennes personlighets skull utan för de konsekvenser det fick.

Därför kändes det lite omtumlande nu. Tusen ordlösa tankar och känslor på en sekund.
Sedan var det över.

Nästan.

Det blir en händelse att fundera på vad jag för med och i mitt liv. Hur jag möter de jag träffar. Vem jag älskar och vem som är vän och vilka som ska lämna mig oberörd.

Tack ändå! Gamla flamma.

2 kommentarer

Filed under personligt, Relationer, statusrapport

2 responses to “Tagen på sängen

  1. Gamla kärlekar berör väl alltid på något vis …

Och vad tycker du om detta?

