Bättre kväll

Efter gårdagens erbarmliga eftermiddag gick jag hem med ett strålande humör – NOT.

Kvällen ägnades åt sko-koll så att barnen kunde ha sin innegympa. Innegympa redan i Augusti?? Vad är det för skolir vi har nuförtiden. Ut i leran och kräla med er! Sonen och jag åkte på köprunda till närbelägna franska sport-jättebutiken. Vi hade trevligt (fast han pratade stup i kvarten och undrade varför inte jag gjorde det…).

På kvällen satte jag mig och jobbade koncentrerat 2,5 timme med det som jag egentligen hade tänkt göra på dagen. Skönt! Jag är nöjd med att få det gjort.

Fånga den hala ålen (Bild lånad från Flickr)

Fånga den hala ålen (Bild lånad från Flickr)

Men jag fattar inte vad som händer i min hjärna när det ”släpper” sådär. Jag får inte in hjärnan i ett läge där jag kan koncentrera mig. HUR jag än försöker. Börjar, tar upp tråden , men den halkar iväg igen som en annan hal ål.

Det är inte roligt och en smula läskigt egentligen.

Kroppen kanske försöker säga mig något?

 

Lämna en kommentar

Filed under självinsikt, statusrapport

Och vad tycker du om detta?

