Träning, segt men bra

Gick min promenad med inslag av styrketräning i morse.
Jag har gått flera gånger nu under sommaren. Det går till så att jag kör igång ett sommarprogram i mobilen. Drar igång träningsappen så att jag vet hur långt och länge jag gått. Efter ca tio minuter hittat jag närmsta bänk,balk, stock, sten eller annat naturligt redskap och gör armhävningar, triceps chinups etc.

Vitsen är att jag slippa gå på gym och art motionen blir av! 

Jag vill bygga upp lite mer muskler för att kroppen ska ha en högre förbränning och på så sätt ska jag bli av med det jag har runt magen.

Sedan gäller det att äta rätt också…
Så här äter man på restaurang kalori.

image

Men jag har märkt skillnad både lite mer muskelmassa och bättre ork.
Måste läsa mer om relationen mat och träning.

På fredag är det dags igen!

2 kommentarer

Filed under Träning, Uppbyggande

2 responses to “Träning, segt men bra

  1. isabellahansson

    Måste fråga dig vad appen heter som du använder dig av? 🙂

Och vad tycker du om detta?

