Kom i håg för driv framåt

Jag glömmer jämt att jag måste ha något som driver mig framåt.

Senaste veckan har varit en sirapsvecka .-/

På jobbet så hade jag och projledaren en liten sittning om läget. Vi kom bland annat fram till att vi behövde ha med en annan kollega för att vi skulle jämka ihop våra två projektdelar.  Sagt och gjort vi gick och frågade  om vi kunde ha ett litet möte nästa dag. Jag passade på att fråga om jag kunde få kika en dokumentation som kollegan gjort.

Vad vill jag få sagt med detta?

  • Kommunikation
  • Små hållpunkter
  • Att saker händer (i samverkan)
  • Ta tag i det direkt

Detta behöver jag för att känna att det händer något. Att det finns rörelse och driv.

Jag behöver detta för att jag ska må bra och inte sjunka in i sirapen som ibland resulterar i ”laizzez faire”.

2 kommentarer

Filed under Funderingar, jobb, Sirap

2 responses to “Kom i håg för driv framåt

  1. Jag har också sparkat igång fläsket lite, man får lite ny energi efter semestern !

Och vad tycker du om detta?

