Hur gör han när han…?

Igår testflög ett soldrivet/eldrivet flygplan över gibraltarsundet.

Jag som är flygtokig och miljövän tycker det är jättehäftigt. Det måste vara en märklig känsla att sitta i kabinen och lyssna på surret från elmotorerna. Planet flyger också väldigt långsamt, på grund av dess konstruktion. Ungefär som ett jättelikt segelflygplan.

Teamet planerar en flygning jorden runt. Man har redan testat att flyga i 26 timmar, bara det en bedrift. Alla tekniska lösningar har jag inga problem med. De känns självklara.
Men det jag undrar och oroar mig för är, hur gör han när han ska uträtta sina behov? För det måste man ju.
Så konstig är jag…  🙂

Glad nationaldag på er

2 kommentarer

Filed under Funderingar, Lättviktigt

2 responses to “Hur gör han när han…?

  1. H

    kikar in lite i din blogg..

Och vad tycker du om detta?

