Stävja sockerberoendet

Jag har börjat fundera på kosten och kände ett första mikroskopiskt framsteg idag.

Jag har försökt äta vettigt på luncher coh kvällar. Ta ett mellanmål på för och eftermiddag. Köpte en binge kiwi samt dadlar att ha när sötsuget sätter in på jobbet. Jag har promenerat iochförsig korta promenader på luncherna, men det känns bra i själen i alla fall att få röra sig.

Bild lånad från Flickr. Hann inte ta en egen

Bild lånad från Flickr. Hann inte ta en egen

Igår fick jag ett ryck och gjorde ”bär och nötbollar” som jag hittat på tips från bloggen ”maten och jag” .  Det ser ut som köttbullar men är godare 🙂

Idag när jag skulle sätta mig ner på kvällen för att jobba litet var jag sötsugen. Det låg en rest av en mörk choklad i ett hörn i skåpet. Tog en rad på tre bitar.

Smaskens! Mums, sade första tuggan.

Mja det här var väl gott, sade den andra.

Nu känner jag mig ganska mätt på det här ylade den tredje.

Det kändes skönt. Att sötsuget efter ett par dagar kunde lägga sig. Det är en bit kvar men ändå.

 

4 kommentarer

Filed under livet

4 responses to “Stävja sockerberoendet

  1. Jag testade LCHF i januari, och det tog verkligen bort sötsug… man vart inte heller småhungrig så där emellanåt… nu kör jag lchf light …

  2. Tack Tuya
    Det går i vågor men jag äter mindre godis nu än i våras.

Och vad tycker du om detta?

