När jag tittar neråt…

…ser jag min mage.

Den tar hand om det jag stoppar i mig. Den håller mig vaken ibland. Den sväller ibland.

Men just nu är det lite för mycket omfång på den. Ingen hängbuk eller kula, långt ifrån. Men det är inte en trivselmage.

Därför ska jag reducera fredagsmyset, och se över socker och kolhydratintaget överlag. Läste något om att kolhydrater ger energi inte bara åt kroppen men är bränsle för inflammationer som senare göder allergier och astma.

Sant eller inte så har jag länge velat se över energibalansen för min kropp, men inte orkat lägga fokus på det.

Nu är det dags.

4 kommentarer

Filed under livet

4 responses to “När jag tittar neråt…

  1. Birgitta - blogfia

    Hoppas du lyckas! Jag går och går och går – nötter är mitt godis, vitlök och ingefära kurerar det mesta (inbillar jag mig)
    Kul skrivet!

  2. Ingefära som Birgitta skriver om är kanon. Tar bort allt sug och ökar förbränningen oxå sägs de.

    Brukar riva en bit på rivjärnet och lägga i kokhett vatten, med lite citron. Sen blir jag inte sugen på nåt 😉

Och vad tycker du om detta?

