Hålla låda

Innehållsdeklaration:

Glasögon – För att läsa, men framförallt för att kunna jobba och skriva framför datorn. Utan dessa blir jag ofoksuerad.

Putsduk – För att se klarare i tillvaron

VPN-dosa – För att få säker kontakt med jobbet så att inte någon annan kan se vad jag gör. En nödvändighet för att kunna vara fri i val av arbetsplats.

USB-Minne – Bokstavligt talat en nyckel och ett reservminne. Lösenord och viktiga filer åtkomliga var och när som helst. Alla identiteter i en elektronisk låsbar låda.

Dessa nödvändiga saker är med mig i princip hela tiden varje vardag. Praktiskt att då samla dem tillsammans i en liten ask. Det tog mig ett par stycken innan jag hittade rätt.

Den skulle vara rymlig men inte för stor, alltså nästan lika stor på insidan som på utsidan.  Den måste ha en bra form, annars får sakerna inte plats. Den måste vara kläm och stötsäker.

Myrorna blev min räddning. I tiokronorslådan hittade jag längst ner detta balla, coola metallstycke.

Mitt etui de vivre. (Livslåda)

Frihet i en liten ask

Frihet i en liten ask

Inspirerad av skrivpuffs tema  28 maj – Etui

4 kommentarer

Filed under Läsvärt, Påhittat, Skrivpuff

4 responses to “Hålla låda

  1. Pia Karlsson

    Snyggt!

  2. Texten, if you ask me. Fordralet kan på sin höjd få beteckningen ”intressant” =) Men texten var härlig.

    • Fodralet är av metall, är lite repigt och har bucklor. I det låg putsduken och en tandpetare i ett papperfodral märkt med ”Crowne plaza”.
      Skulle vara spännande att veta historien och ägarna bakom.

Och vad tycker du om detta?

