Den goda viljan kontra det svaga köttet

Vi är klassföräldrar.
Vi är fyra barn per termin  vars föräldrar axlar rollen. Utvalt helt ”demokratiskt” enligt namnordningen i klasslistan.
Den här terminen var det min tur eftersom min fru tog förra.

Nästa vecka är det i samband med elevernas musikal en picknick som klassföräldrarna ska arrangera. Vi har några goda idéer om korv och glass och det mesta är fixat. Bara brännboll och lekar kvar att arrangera.

Men jag orkar inte.

För hög arbetsbelastning på mig gör att hittepåandet av lekar hamnar långt långt ner i prioriteringen. Till och med ”under” Maslows behovspyramid.

Tyvärr.
Och med känslan av att vara en dålig förälder gör att jag för första gången känner en begynnande panikångest.

När samlade sig allt till att det måste göras ”igår”? 

Fan!  Jag vill vara en bra pappa för min dotter. Även i det här fallet. För det är jag annars.

1 kommentar

Filed under Barn, statusrapport

One response to “Den goda viljan kontra det svaga köttet

  1. MInns dessa uppdrag, inget roligt att ha hand om, däremot aktiviteterna i sig…

Och vad tycker du om detta?

