Ett ögonblick

Sitter vid köksbordet och lyssnar på Spanarna på webben. Upptäckte att om man högerklickar på spelaren så kan man ”Dela ut nuvarande tidpunkt”.

Dela tidpunkten

Dela tidpunkten

Fantastiskt! Fantasin gick igång. Tänk om man kunde göra så i verkligheten också. Spara  en tidpunkt och plocka fram den när man behöver. Eller dela ut ett ögonblick till andra så att de också får vara med.  Nu tänker jag liksom maskinellt eller något åt det hållet. Att lägga undan ögonblicket i en låda för att sedan kunna  uppleva det igen. Jacka in det i hjärnan (eller hjärtat). Kanske skulle andra kunna uppleva samma sak. En framtid inom upplevelsebranschen?

Snön dalar ner utanför fönstret. Det känns stilla. Vi dricker kaffe och har inget större planerat idag. Jag suger lite på det ögonblicket.

Konvalescensen går bra. Jag känner mig bättre och bättre och alvedondosen är reducerad till en gång om dagen. Hoppas jag slipper den snart. Det stramar lite i hals och sår men inte så det stör. Mäste tänka på att göra rörelseövningar för att få upp mjukheten och inte stelna till.  Det enda som är jobbigt är att kroppen reagerar på det jag stoppar i mig. Det känns som om blodsockret åker jojo, så jag ska tänka på vad och när jag äter idag för att hindra altför jobbiga svängningar.

Jag tror dock inte att jag sparar några av dessa ögonblick till framtiden. Den har nog bättre saker i beredskap.

Lämna en kommentar

Filed under statusrapport

Och vad tycker du om detta?

