Ett rum med utsikt

Det här ser jag när jag tittar ut från rummet på sjukhuset.

image

Flygintresserad som jag är passar det bra att ha helikopterplattan i blickfånget. Även om en helikopterankomst innebär allvarliga saker i det här fallet.

Operationen har gått bra. Faktiskt riktigt smärtfritt… Ont har jag naturligtvis haft men man får det smärtstillande man ber om.

Hur var det här då?
Jo jag morfin

Jag noterade aldrig att jag dåsade in vid narkosen. Det var som att knäppa på en knapp. Nästa sak jag mindes var att jag hade drömt när jag vaknade upp på uppvaket.
Tack och lov är jag inte illamående, även om det känns lite lustigt när jag äter.

Jag är glad att jag har mobilen ned mig. Det första jag gjorde hänt jag kom upp på vårdavdelningen var att smsa familjen. Sedan blev det facebook för det var några där som önskat mig lycka till.
Mobilen tjänar som min nöjesmaskin med musik, radio, kontakt etc. Bra tidsfördriv.

Ha det, hälsar mannen med ett extra smile på halsen.

1 kommentar

Filed under statusrapport

One response to “Ett rum med utsikt

  1. Va skönt att du har det där gjort nu !!! snabb tillfriskning nuså !!

Och vad tycker du om detta?

