Snart dags för inläggning

Hoppas på modernare verktyg

Hoppas på modernare verktyg

I morgon ligger jag på operation om inget oförutsett inträffar.

i stort sett känns det ok. Hade en liten orosnatt i lördags men inte så att det stör. Det vore konstigt om jag INTE skulle oroa mig litet. Jag litar på läkarna, dumt vore väl annars…?

Helgen har varit en toppenhelg. Öl och pingis i fredags med kollegor. Korvgrillning med familj och pappa i lördags. Flygtur med modellflygplanet likaså. Allt flöt på som det skulle utan hets.

I går hjälpte jag sonen med en gymnastikläxa. Han ska komponera ett rörelseprogram till en låt à la Friskis-och-svettis. Vi hade riktigt roligt och resultatet tror jag blir fint. Det gäller att peppa och hjälpa till i lagom mått.

På klättringen i går var jag lite seg men jag märkte att jag kommit upp ett snäpp i svårighetsgrad på klätterlederna. Men jag vill träna mer styrka så att jag orkar hålla kvar längre. Det är en rolig träning att klättra på väggarna. Både för kropp och knopp.

Igår köpte jag en ”leksak” till mig. En effektbox till elgitarren så att jag kan sitta och öva utan att det låter. Tänkte passa på i mån av ork när jag är sjukskriven.

Mobilen åker med till sjukhuset i form av MP3 och ljudböcker. Kan nog bli ett inlägg därifrån också om orken finns. Ska bli intressant att se vad jag skriver i morfinruset. Jag kanske till och med avslöjar vem jag är i verkligheten.

1 kommentar

Filed under statusrapport

One response to “Snart dags för inläggning

  1. Visst är läkare fantastiska, klart vi litar på dom! Jag önskar dig lycka till i morgon, och ser fram emot lite fylleskriverier senare i veckan !!

    Låter som du haft en skön helg iaf !

Och vad tycker du om detta?

