Min bild av det hela – om en smärre kommentarsredigering

Igår kväll var jag trött. Igår tittade jag igenom kommentarerna i bloggen och hoppade till…

Jag såg ett namn på en närstående i en kommentar.

Jag ändrar aldrig, upprepar ALDRIG i vad någon kommenterar. Jag tror inte ens jag raderat någon kommentar. Av respekt till denna mig närstående person hade jag tidigare lagt möda på att radera inlägg som var kopplade till denne.  Därför gick jag in i kommentaren och ändrade namnet till en familjereferens i stället.

Jag insåg mitt förhastade misstag när jag lite mer noggrant tittade på kommentarerna i inlägget och såg att kommentatorn refererade till en person som gjort en kommentar lite tidigare på samma inlägg. Jag ändrade tillbaka till kommentatorns bloggnamn.

Jag skrev ett mail till personen vars kommentar  jag gjort den lilla ändringen i och förklarade skämtsamt mitt misstag och varför jag gjort som jag gjort. Hon ville att jag hellre skulle ta bort kommentaren vilket jag av respekt gjorde, samt även de efterföljande kommentarerna mellan mig och henne. De fick inte någon mening i sammanhanget när den första kommentaren försvann.

Tydligen väckte detta starka känslor hos kommentatorn. Något som jag är ledsen för att det gjorde. Detta förklarade jag också i en ursäktande kommentar på hennes blogg, men den kommentaren blev raderad. En del väljer att hålla sina bloggar anonyma och vill fortsätta så. Av olika anledningar. Det är inte självklart eller ett måste att alla vill ha en blogg med sitt verkliga namn.

Just nu känns det tomt

Just nu känns det tomtJag antar att det här egentligen handlar om något annat, men det kan jag bara spekulera i eftersom kontakten just nu är bruten.

Det är sällan man kan veta vad en annan person reagerar på.  Vad som gör en person arg eller ledsen. Man kan bara förklara, be om ursäkt om man sårat någon, acceptera och gå vidare.

Jag tänker inte skriva mer om det här för det gör det för stort. För mig räcker det.  Men jag ville ge min version.

Jag är ledsen för att troligen har förlorat kontakten med en bloggvän som varit med sedan starten på min blogg. En bloggvän jag respekterar och vars kommentarer betytt mycket för mig och fått mig att tänka till lite extra.

4 kommentarer

Filed under Funderingar

4 responses to “Min bild av det hela – om en smärre kommentarsredigering

  1. WoW

    Äsch, man måste väl kunna få gnabbas lite om hur man vill ha det utan att man ska förlora vrandra för alltid

    Den som är långsint har nog mest att förlora är min erfarenhet

    Orka hålla lite smågnabb i minnet hela tiden 😯

    Glöm nu det här och blogga på som vanligt, båda två!

    • Det är det jag tyckte också (gnabbas alltså).
      Vi får se vad framtiden har i sitt sköte.

      Jag har en känsla av att det handlar om annat än att jag av misstag redigerade namnet i en kommentar. Men det är inget jag känner till eller kan styra över.

      Jag tänker lägga det bakom mig. Och dra lite lärdom av hur jag reagerar och hanterar andras tyckanden och tänkanden

  2. Vad trist att det blev en fnurra på tråden! Men jag håller med: har man bestämt sig för att skriva anonymt måste man kunna göra det fullt ut.

    //My

Och vad tycker du om detta?

