Sov gott

Igår skrev jag om min dåliga sömn.

På kvällen var jag trött men jag hade en plan. Med irrhönans råd i huvudet tänkte jag att jag inte skulle oroa mig eller tänka på dålig sömn. Det gick att fäkta bort tankarna och jag gick och lade mig med lättare hjärta än tidigare. Jag lade mig också mån om att inte göra en massa saker innan läggning, som att kolla mobilen, facebooka, dra igång en massa småprojekt  (höll på att missa k:et i ”kolla”, vilket skulle ställa mig i MYCKET tvivelaktig dager…)

Mycket att ha med (lånad från Flickr)

Mycket att ha med (lånad från Flickr)

Men jag hade min ”resdröm” inatt och det har jag inte haft på länge.

Drömmen går oftast ut på att jag är på hotell på någon annan plats i världen och jag ska med flyget hem. Jag har jättemycket saker på hotellrummet och ibland för få väskor. Av någon andledning har jag ibland med mig en massa modellflygplan (hobbyn) och de kan ibland vara skrymmande. Utcheckningstiden har passerats och jag har precis kommit tillbaka till hotellet och inte packat ett skit. Ofta har bussen redan hunnit iväg till flygplatsen. Det är fantastiskt vad kreativ man är i drömmen. Jag har drömt många variationer på detta tema och om det inte var en så stressande känsla i drömmen så är det intressanta drömmar.

För övrigt är dagens ilandsproblem att jag retar mig på personer som har bott i sverige många (minst 20)  år och ÄNDÅ inte pratar så att man förstår. Ibland känns det jobbigt att behöva koncentrera sig så hårt på att förstå orden och inte på innebörden i det personen säger.

Undrar vad folk retar sig på när det gäller mig?

PS.  Skrev in mig på sjukhuset idag inför operationen som blir i slutet på månaden. Om ni är snälla får ni följa med via bloggen. Är fortfarande imponerad av duktig sjukhuspersonal.

5 kommentarer

Filed under statusrapport

5 responses to “Sov gott

  1. Ha – jag har också resväskdrömmar. Alltid mycket stressigt och jag springer runt och letar grejer som ska ner i väskan men så hittar jag inte och på ngt sätt är det alltid ngt som hindrar mig från att packa klart.

  2. Övning ger färdighet! 🙂
    Glad att ha kunnat sätta myror i skallen på dig… 😉

  3. Va bra att du tar till de små hjälpmedlen för att skringra tankarna, det är inte konstigt, det händer mycket runt dig ! men allt går bra ska du se !

Och vad tycker du om detta?

