Sömnbiten

Just nu sover jag dåligt.

Har varit orolig och spänd och haft svårt att somna in. Hela veckan.  Kan inte sätta fingret helt på vad det är som oroar mig mest. Svärfars bortgång, operationen, jobb, barn alla livs-bitar som ska hanteras. Jag  har en bit för mycket som måste läggas undan.

Jag tror att min kropp just nu säger ifrån. Måste sätta mig ner och lyssna på vad den säger.

(Lånad från flickr)

(Lånad från flickr)

När jag haft svårt att somna in har jag lyssnat på Patrik Sjöbergs bok i telefonen. Läs den, lyssna på den!

4 kommentarer

Filed under Vardag

4 responses to “Sömnbiten

  1. irrhönan

    ”Hjärnan gör vad du ber den om”.
    🙂

    Om du tänker att du har svårt att somna så får du svårt att somna.
    Jag tänker på en dialog som jag hade med min snarstuckna kollega om mina den gång dåliga sömnvanor:
    http://kackla.wordpress.com/2011/03/04/konsten-att-undga-att-svara-pa-en-fraga/

  2. Pingback: Sov gott | Farsan mitt i livet

  3. Jag är med Irrhönan där. Jag utgår från att jag kommer att somna lätt och jag somnar 49 gånger av 50 på studs!

Och vad tycker du om detta?

