Bra när det gäller

Kom bara på en sak som motvikt till tidigare inlägg i veckan.

Jag är bra när det gäller!

När saker ska tas på studs. Att byta inriktning snabbt. Under lagom tidspress. Kanske till och med när det är snålt om tid. Om det skett en olycka tror jag att jag stänger av och gör det som ska göras. Tror… Förresten… Jag vet!

Idag var ett bra exempel. Jag har inte haft orken att tänka ut en ordentlig present till min fru som fyller år idag. Hjärnkapaciteten har gått åt till 80 % att överleva, fixa jobb och vardag.

Funderingarna började igår, och idag ville jag bjuda henne på lite extra vardag. Till och med så sent som i morse var jag tvungen att ändra planerna pga att dottern fick ont i halsen.

Det slutade med en god favoriträtt hemma och bio för hela familjen.
Purjolökspaj och mästerkatten, två ingredienser i en lyckad födelsedag.

Jag är nöjd.
Sov gott.

3 kommentarer

Filed under familj, livet, självinsikt, Vardag

3 responses to “Bra när det gäller

  1. och familjen var nöjda? 🙂

Och vad tycker du om detta?

