Att prata inför folk

Igår hade jag åtta personer som lyssnade på mig när jag demade systemet.
Jag gillar att prata inför folk i mitt y yrke. Får jag återkoppling så är det ännu bättre.  Tyvärr har jag inte fått praktisera detta så mycket på sistone.
Detta gjorde att jag kände mig lite lite osäker i talarrollen. Inte mycket men tillräckligt för att det skulle irritera mig. Jag tror inte att det märktes och projektledaren sade ”bra gjort”.

Jag funderar om jag ska testa att öva på det rent mekaniska, dvs att tala. I jag kan pröva att läsa högt ur en bok för mig själv bara för att vänja mig vid min röst igen.

Eller ta upp teatern igen.

För övrigt är en lunch på slingerbulten i gamla stan värd sina 80 kr.

image

3 kommentarer

Filed under Funderingar, Note to self

3 responses to “Att prata inför folk

  1. Grabben i bloggen bredvid

    Att läsa högt är nyttigt. Jag upptäckte för några år sedan att sagoläsning var bra för att lära sig tala tydligare. Nu börjar den minsta också läsa själv, så tillfällena blir tyvärr färre med åren.

Och vad tycker du om detta?

