Demospöket

Idag hade jag en demo för kunderna. Det gick bra…
Tanken var att de själva skulle få sitta och testköra systemet för att kommas med synpunkter. Jag har slitit som ett djur senaste veckan för att få det klart och allt skulle ha varit frid och fröjd om jag inte fått för mig att lägga in funktioner för att hantera behörigheter beroende på hur man är inloggad i systemet….
Igår morse fungerade det. Idag en halvtimme innan kunderna kommer testkör jag och programmet smäller. Totalt!  Det startar men avslutas lika snabbt igen….

Gissa om det stressade mig?

Naturligtvis förstod jag att jag gjort någon ändring i sista minuten som pajade progammet, men att hitta det feghet på en kvart med kunderna inströmmande i lokalen…
Vi löste det med att jag fick visa hur det fungerade och det gick ju bra det med.

Så då har jag lärt mig ÅTERIGEN att man ska vara försiktig med ändringar i sista stund.

Det är alltid så att när man ska ha en demo av ett datorsystem så fungerar allt oklanderligt fram till dess att demon börjar. Sådan är lagen. Demospökena tittar fram.

image

(En vän på facebook trodde att jag skrev demonspöket.)

Lämna en kommentar

Filed under jobb, Lättviktigt

Och vad tycker du om detta?

