Slutspurt

Sista veckan innan jul Sista jobbveckan för det här året.

Slutspurt…

Jag har begärt att få vara ledig mellan jul och nyår och utnyttja de få semesterdagar jag har kvar på det här året. Fatta hur skönt det kommer att bli. Hoppas jag…

I år har julångesten varit än värre. Tanken att fundera ihop julklappar och allt gör mig då och då andfådd. Alla tusen saker som därutöver ska fixas ger mig svettningar och  jag orkar ibland inte tänka på det.

Suck samma visa igen. Vad är det med mig?

Det som mest tar på min energi är jobbet. De teamkollegor jag har (främst två) verkar inte vara öppna för någon form av annorlunda arbete eller att fundera på rutiner eller arbetssätt. Trångsynta förbenade kossor! (Fast de är män… ) Det blir ett moment 22 av det hela. Jag kommer ut ur projektet när jag är klar med min del, men min del skulle underlättas om jag kunde få ett bättre samarbete med dem.

I fredags föreslog jag en sak som skulle underlätta på flera plan men de ifrågasatte redan från början.  UCK!

Känns som om jag skriver  det här inlägget för urtonde gången och nu tog orken slut att skriva mer om det här också. Inte att undra på att jag inte skrivit så mycket här på sistone.

Tack för att ni läste ändå.

5 kommentarer

Filed under statusrapport

5 responses to “Slutspurt

  1. WoW

    Du kanske kan skriva om något som gör dig gladare istället, så kanske det sprider lite goda känslor i din kropp istället 😉

    • Jo det var därför jag skrev Pynta. Även om innehållet var lite dystert där också så är det kul att skriva. Men jag ska ta dig på orden och lägga upp en bild på vårt fina pepparkakshus som vi gjorde i helgen.

  2. Ibland måste man bara få spy galla, det känns bättre än att hålla det inom sig. Lyllos dig som har ledigt mellan jul o nyår, jag ska jobba alla svarta dagar iår jag….bläää

Och vad tycker du om detta?

