S.T.R.E.S.S

Sjukt Total Radikal Extraordinär Sysselsättnings Situation

Känner mig helstressad nu. För många saker i luften och jag har deadlines till höger och vänster

Bokföring, TODO-lista på jobbet, barnadministration, barnhantering, förhållandehantering, egentid. Och så ska man synka ihop allt.

Min hjärna tar paus då och då och orkar inte med mer än ett intryck i minuten. Suck!

The more anxious we feel, the less clearly and imaginatively we think, and the more reactive and impulsive we become. That’s not good for you, and it also has huge implications if you’re in a supervisory role.

(Taget från Four Destructive Myths Most Companies Still Live By )

Det blir bättre men just nu känns det jobbigt, även om jag betar av sak för sak.

Utslitna... (Bild lånad från Flickr)

Utslitna... (Bild lånad från Flickr)

Human beings are designed to pulse intermittently between spending and renewing energy

3 kommentarer

Filed under Funderingar, jobb, statusrapport

3 responses to “S.T.R.E.S.S

  1. Och så gick jag miste om en travvinst 😦

  2. Man kan inte gå miste om något man aldrig haft…. 😉

    • Jaja petitesser….
      Men det är sant. Fast jag retar mig lite ändå för jag tänkte att jag skulle ändra en 7:a till en 4:a i sista stund. Hade jag gjort det skulle jag vunnit drygt 2500 🙂

Och vad tycker du om detta?

