Sitter på stolen och – jobbar

I morgon ska jag visa hur långt jag kommit.

Klockan är 19.30 på torsdagkvällen och jag sitter och jobbar. I morgon ska jag visa de övriga i teamet hur långt jag kommit på det delsystem som jag håller på med. När jag är klar eller tillräckligt klar med det så kan jag släppa projektet. DET ger mig motivation att jobba på med sjufalt mer koncentration än jag haft tidigare.

Det är med skräckblandad förtjusning. Jag är nöjd med det jag åstadkommit. Det håller bra kvalite jämfört med det övriga jag sett i systemet…

Jag bävar lite för deras kommentarer eller värre inga kommentarer alls som de brukar. Men vem vet…  Det är inte mina farhågor och förväntningar om vad DE möjligtvis kommer att säga (eller tänka…)  som ska styra mina känslor och handlingar.

 

Steve Jobs dog igår och jag tittade idag på ett tal han höll till Stanfordstudenter. Titta på dessa 15 minuter. De ändrade min bild av honom.

Your time is limited so don’t waste it living someone else’s life.

6 kommentarer

Filed under jobb

6 responses to “Sitter på stolen och – jobbar

  1. A

    Tragiskt när man inser vilken fascinerande ock klok man han var efter hans död. Tack för att du delade länken 🙂

  2. WoW

    Jag tar till mig och startar på studs upp 😉

  3. Jag har glömt att berätta hur det gick!

    Det gick riktigt bra. Efter att jag kastat bort den första nervositeten så kom jag igång att dema systemet och fick faktiskt många bra kommentarer.

Och vad tycker du om detta?

