Doktor chef

Jag vaknade kl fyra i morse.

Jag var på läkarundersökning och berättade fullödigt om kroppens alla krämpor och problem. När konsultationen var mot sitt slut sade han något i stil med ”Jag tror att du ska göra så här…” (Tyvärr minns jag inte vad.)  Och började skriva mer anamnesen (han hade nämligen hörlurar på huvudet så han måste ha spelat in).
Den som ”var” doktorn i drömmen är en kollega till mig.

Drömmen var klar i minnet men det var först efter ett tag när jag varit på toa och piggnat till lite som jag insåg det absurt soliga i den, skrattade till och skrev ner drömmen.

Det var nämligen min chef som var läkaren.

Posted from WordPress for Android

Lämna en kommentar

Filed under jobb, Note to self, personligt, Uppbyggande

Och vad tycker du om detta?

