Uppslag till dolda kameran

DÄR satt den! (Bild lånad från Flickr)

DÄR satt den! (Bild lånad från Flickr)

Tänk dig en bil som står parkerad.

Tänk dig att den står väldigt felparkerad.

Så kommer parkeringskontrollanten (äh lättare att skriva lapplisan) för att utföra det hen ska. När lapplisan helt enligt ordningen ska fästa böteslappen under vindrutetorkaren börjar den veva och vindrutespolaren går igång. Eventuellt kan vi slänga in ett billarm här också.

Men så slutar det efter 10 sekunder… Nytt försök av den ordningssamma lisan. Böteslappen SKA dit.

Så fort vindrutetorkaren lyfts upp börjar den veva igen.

Vet inte om det skulle gå under lagen motstånd mot ordningsvakt eller vad det nu heter, men jag gillar idén. Vi skrattade gott åt den kollegan och jag.

2 kommentarer

Filed under Lättviktigt, Roligt

2 responses to “Uppslag till dolda kameran

  1. Jag tycker att det skulle vara roligare att hitta på någon som gör att den som felparkerat störd. F.ö har jag redan sett det där i något humorprogram på tv. Fast jag saknar just den sorten humor som går ut på att göra livet surt för folk som sköter sitt jobb när andra gjort fel.

    • En av mina tveksamheter med denna var just att det är den som ”sköter sitt jobb” som råkar ut för det.
      Man skulle kunna tillverka gula ”clamps” i wellpapp och sätta på alla däck på bilen och se hur felparkeraren reagerar när den kommer tillbaka.

      Att göra livet surt för folk som sköter sitt jobb är väl ganska enkelt? 🙂

Och vad tycker du om detta?

