Tillbaka igen…

… i samma situation. Egentligen har den aldrig förändrats.

Tillbaka hit... (bild lånad från Flickr)

Tillbaka hit... (bild lånad från Flickr)

Jag har blivit mer medveten om vad som händer. Jag har gått till ett proffsbollplank och sett hur jag reagerar i situationen. Väldigt bra!

Jag har varit tydligare med chefen och projektledaren. Men jag har inte fått höra eller se något resultat. (Tror att de väjer litet.) Jag vet inte hur konkret jag måste vara för att få dem att förstå att jag vill byta  NU! Helst igår!

Men vissa dagar ”tar jag slut”. Det är inte bara att kavla upp ärmarna och bita ihop och göra. Det funkar inte så. Det känns som konstgjord andning ibland.

Jämrans skitapa SFHB! (Det där var franska om ni inte visste det)

8 kommentarer

Filed under jobb

8 responses to “Tillbaka igen…

  1. Vilken tur att jag har fått lära mig lite franska på annat håll i Bloggland! 😉

  2. Corleonia

    Nyttigt att ösa ur sig ibland. En kollega berättade att hon numer har en boxarboll monterad i hallen, hon slår ur sig lite ilska då hon känner att det behövs, funkar tydligen jättebra 🙂

  3. Jag tycker att det är ”bra” att du kan ta slut ibland. Det borde jag lära mig. Men jag är en jävel på att kvala upp ärmarna. Tror att man tar slut inuti när man gör så. Reservlagret lixom försvinner.

    Jag tror att du kanske måste vara ännu mer konkret rent jobbmässigt.

    • Jo att ta slut är ju kroppens sätt att säga att man inte orkar längre psykiskt.

      Och jag tror också att jag måste vara jättekonkret. Inte lätt tycker jag när tid och ork inte infinner sig, men det måste göras någon gång.
      Jag hade hoppats på hjälp och bollplank från chefen med detta men icke.
      Det gör det hela svårare.

  4. Maria det är sant.
    Man har sin egen tankebubbla med förutsättningar för det man tänker och säger. Om inte mottagaren delar åtminstone en bit av den bubblan är det upplagt för missförstånd eller o-kommunikation.

    • Vi pratade just om det igår när jag hade middag om hur jobbigt det är med människor som förutsätter att man förstår deras egna tankar. Rakhet, tydlighet och kommunikation är vad som krävs även om man låter en smula kärv.
      Mesighet och väntan har aldrig lönat sig.

Och vad tycker du om detta?

