Hur mycket väger en dvärg?

image

Vi satt min fru och jag på vilddjursskolan på det fantastiska Järvzoo.
Vi turades om att läsa frågor om olika vilda djur. Varg, lo, björn älg. När turen kom till det sista djuret hörde jag till min förvåning att hon läste upp följande fråga:

Hur mycket väger en fullvuxen dvärg?

Vi tystnade i en halv sekund innan vi båda bröt  ihop i hejdlöst skratt.

Järv kan om man blandar fonemen bli något helt annat…

Så kul har vi.

(Jag hade ingen bild på en Järv men den här vargen var fin bakom en glasruta)

Posted from WordPress for Android

1 kommentar

Filed under familj, Lättviktigt, Roligt

One response to “Hur mycket väger en dvärg?

  1. Corleonia

    Ha, ha – den var bra .. 🙂

Och vad tycker du om detta?

