Tillbaks till rötterna

image

Jag har det där s-ordet!
Idag infann sig lugnet när vi satt på badstranden och såg barnen åka runt i den uppblåsbara båten. De har gnabbats mycket senaste veckan så det var skönt att se den ha så roligt.

Vi är i den orten där jag växte upp. Nåja jag var åtta när vi flyttade härifrån men det pirrar i hälsingeblodet när vi närmar oss byn.

Jag bjuder på en bild från utsikten från vårt middagsbord.

I instruktionerna till stugan står det att man ska sätta lådorna med återvinning på ”bron”. Som ni ser är det en bit dit. Tyckte min fru…
Jag som är född har uppe och känner dialekten förstod vilken bro det gäller.
(Maria ointressant vet också var bron är) 

Posted from WordPress for Android

4 kommentarer

Filed under familj, livet, Uppbyggande

4 responses to “Tillbaks till rötterna

  1. Corleonia

    Vackert ! Ha en skön semester!

  2. Ljuvligt och nästan exotiskt för en skånska!

    Njut!

  3. jag fick frågan när jag hade sällskap uppe i norrland vilken bro det var jag brukade sitta och röka på. jag förstod inte frågan för vi satt ju på bron när den ställdes.

  4. Kaiza

    Min dotter som bor på västkusten numera säger att ingen där fattar vad hon menar när hon pratar om ”bron”. Det är synnerligen norrländskt men var södra gränsen för norrland och bro går vet jag inte!

Och vad tycker du om detta?

