Ursäkta mig min dröm

I natt hade jag en mycket mysko dröm.

Eller egentligen är det bara en sekvens som satte sig i mitt minne.

Jag var på någon slags resa eller festevenemang med jobbet (tror jag). Inte så konstigt att det dök upp för jag var ute på after work-öl på mitt initiativ med nytillkommna kollegor.   Åter till drömmen. Vi hade väl haft seminarium eller konferens och blandat med lite fri tid och egna aktivieter och säkert åtföljande middag. Senare på kvällen började folk samlas igen för att begynna mer förlustelser i form av dans och öldrickande.

Jag minns att jag stod vid någon byggnad med restaurang i övervåningen och en sluttande gång ner mot en nattklubbsentre. På något sätt stod jag så att jag såg gången snett från ovan och kunde se de som skulle in på klubben.  De möttes av en dörrvakt som vänligt sade goddag och släppte in folk.

Innan folk gick in så höll dörrvakten fram en bunke mot gästerna med orden ”Ursäkta vill ni vara vänlig och kräkas i den här”.

Skål! (Bild lånad från Flickr)

Skål! (Bild lånad från Flickr)

Det hela var så naturligt. Jag minns att jag tänkte ”Naturligtvis vill de inte ha in folk som är så drängfulla att de spyr så fort de kommer in”. Med följd att lokal och golv måste städas och saneras. Jag minns att någon i kön sade ”Ja men för 70 kr i inträde så är det ju värt det”.

Jaha…

Hur i helsike är hjärnan funtad egentligen?

 

3 kommentarer

Filed under Funderingar

3 responses to “Ursäkta mig min dröm

  1. Corleonia

    Ojsan! Här var det djupt – undrar vad det ska symbolisera egentligen? Det var klurigt ..

  2. WoW

    Drömmar kan ju verkligen vara mycket underliga 😛

Och vad tycker du om detta?

