Lite gjort i alla fall

Idag har jag kontaktat en Terapeut som är bra på stressrelaterade symptom och situationer. Ska höras på måndag.  Hoppas på att få en tid nästa vecka.

Ska boka tid hos optikern för att kolla synen.

Har kommit igång lite bättre med en uppgift på jobbet. Men jag vet att man kan åstadkomma så mycket mer med andra verktyg och annat sätt att jobba. Jag har så svårt för att acceptera de valda verktyg vi har. Kombinera det med de människor jag sitter med…

Det ringde en engelsktalande människa till mig häromdagen. Raskt får hjärnan ställa om språket. Det visade sig att han var rekryterare och ringde på uppdrag av ett svenskt företag i min bransch. Ett intressant företag visade det sig så nu har jag börjat uppdatera min CV och ska få iväg den om ett par dagar. Yay! Förändring, kanske.

Ps. Jag mailade en av kollegorna i söndags för jag upptäckte en sak i programmet han jobbar med. Jag visade att man kunde förenkla och förtydliga programkoden. Utan pekpinnar rätt och slätt info. Har jag fått någon kommentar eller reaktion på mailet…? Nä. Sånt gör mig bara förbannad, eller uppgiven.

Note to self: Tänk om jag skulle försöka mig på en liten framåtplanering? En dröm, en tanke om vad jag vill göra de närmaste 2-5 åren? Var vill jag vara? Med vilka vill jag vara?

3 kommentarer

Filed under jobb, Terapi, Uppbyggande

3 responses to “Lite gjort i alla fall

  1. Corleonia

    Note: Jag började göra tankemoln som jag vill ha uppfyllda i min framtid, för några år sedan och det fungerar bra, på varje moln har jag satt ett plus och ett minus under. Kul att se då molnen blir klara och antingen har de hunnit bli ratade innan fulländande eller så har jag med det mesta i tanken inför målgång.
    Mina moln är lite driv i mitt liv. Jag behöver ha lite ”projekt”som ramlar på 🙂
    Lycka till med tanken och planeringen!!

    • Det låter intressant. Jag gjorde en liten visualisering i min anteckningsbok av hur jag kände mig i går. Lägger kanske upp den senare.

      Hur gör du molnen? Vad har du för metod? Jag har inte hört begreppet tankemoln innan. Kanske har du en länk?

      • Corleonia

        Jag har ingen länk, men jag kan skicka en bild via mailen till dig om du vill se hur jag gör.
        Intressant det där med hur man uppfattar saker 🙂

Och vad tycker du om detta?

