Manlig bloggare kvinnliga läsare

Jag är man. (No shit Sherlock?!)

Man och kvinna (bild lånad afrån Flickr)

Man och kvinna (bild lånad afrån Flickr)

Många av de som läser min blogg är kvinnor.  I alla fall om man ska gå efter kommentarerna.
Varför är det så?

Jag kan ibland känna att jag trivs bättre i kvinnligt sällskap. (Jahaaaa…..??) Många goda vänner och bekanta som jag fått god kontakt med är kvinnor. En del har har varit vänner en del har jag velat haft som mer än vänner vilket inte är konstigt när man känner att det ”klickar”. 

Jag har svårt för och har aldrig varit med i den där ryggdunkar-gemenskapen som finns i vissa manliga grupperingar. Det är något som jag ibland kan sakna. En bit som gör mig mindre … manlig kanske.

Det här är något som jag funderar på då och då, men som inte stör mig allt för mycket. Fast jag skulle gärna ha fler manliga närmare bekanta och vänner.

Ps. för övrigt tyckte jag den här bilden var lite kul för att illustrera man/kvinna:

Toalettskylt

Toalettskylt


6 kommentarer

Filed under Funderingar, livet, personligt, Relationer

6 responses to “Manlig bloggare kvinnliga läsare

  1. De flesta som kommenterar min blogg är också kvinnor. Jag är jätteglad för alla som läser min blogg men ibland skulle det vara kul med fler män.Att även få ta del av era åsikter. Jag tror att det är färre män som bloggar och förre män som läser. I det vanliga livet är kanske vanligare att kvinnor har väninnor än vad det är att män har bästisar?

  2. Jag tror att männen läser andra typer av bloggar, än de vi åstadkommer. Eller så smygläser de/ni, men behåller sina åsikter för sig själva.
    I min blogg har jag ibland efterlyst manliga kommentarer, men de har uteblivit. Ganska intressant, eftersom kommentarerna kunnat dyka upp ute i verkligheten lite senare.

    *solskenstanke till dig*

  3. Jag tror helt enkelt att kvinnor har ett större behov av att ”fulblogga” än vad män har. Konstigare än så är det inte. Därav alla kvinnliga kommentarer. Bortsett från det har jag inga nära vänner som är kvinnor. Jag gillar mina bloggvänner – det är här i bloggen jag kan umgås med kvinnor!

    • Då är vi varandras motsatser i det fallet. 🙂
      Nästan i alla fall, om det nu vore så att jag hade fler manliga kommentarer.
      Eller ja jag vet inte vad jag menar jag vaknade kl 3 inatt tokstressad. 🙂

  4. Corleonia

    Jag tror att killar läser men låter bli att skriva – tjejer har lättare att kommentera. Det är kul med kommentarer både bra och dåliga – man får tänka till lite. För även om man skriver mest för egen del så är det ändå trevligt med kommentarer, från vem som och alla 🙂

    • Personligen har jag på sista tiden läst mycket men inte kommenterat.
      Jag läser ofta bloggar via mobilen på väg till eller från jobbet och där är det ett extra steg att hoppa till webbsidan för att lägga in en kommentar. Ibland orkar jag inte ta mig över den lilla tröskeln.

      Men jag är helt enig med dig i att det är roligt med kommentarer och diskussion.

Och vad tycker du om detta?

