Statusrapport – Arbetsblockering

I dag är den griniga gubben på plats igen.

Eller i alla fall en släkting till honom. en som är trulig, seg och inte orkar ta sig för något.

Så fort jag kommer till min projektplats slår något till. Jag blir handlingsförlamad. Vet inte vad jag ska börja med. Jag tänker att ”jag börjar med x” och så fort jag tar tag i papper,filer eller tankar som har med x att göra så rinner det iväg och jag o-r-k-a-r inte fortsätta för huvudet sätter stopp. Det blir tomt i hjärnan eller tankarna flyter iväg i sirapshavet.

Dags att sjukskriva sig?

Dags att sortera ut allt vrakgods i hjärnan.

Jag har läst ett par bra blogginlägg på sistone:

Deep within man dwells the secret of his life
Deltidspappan skriver att om man verkligen vill förändra så måste man påverkas känslomässigt inte bara med rationella argument. (Kändes som om den var skriven för mig just nu…)

Utbränd söker jobb och strategi för anställningsintervjun
Nattens bibliotek skriver med anknytning till utbrändhet

Arbetsytor och ADHD.
Blogmalplacé skriver om hur man hanterar sina arbetsytor.

2 kommentarer

Filed under Deppighet, jobb, Sirap, statusrapport

2 responses to “Statusrapport – Arbetsblockering

  1. Låter som du är deppig? Har du pratat med någon läkare? Medicin? Sjukskriven behöver man vara ibland för att komma ifrån, för att få en chans att återhämta sig. Tror inte bara att du är grinig utan det sitter djupare än så.

    • Det kan du skriva upp!
      I går var jag deppig. Idag kände jag att jag kunde ta itu med saker.
      Har inte talat med läkare ännu, men kontaktat tidigare som jag pratat med.
      Skriver ett inlägg om detta.

Och vad tycker du om detta?

