Kvartssamtal

Jag hade kvartssamtal idag.

Inte för barnen utan mig själv. Det var uppföljning på utvecklingssamtalet som jag skulle ha haft i höstas… Utvecklingssamtalet som aldrig blev aldrig av pga en massa saker som kom emellan.

Därför blev det bara en ”allmän” uppföljning idag vilken förlöpte ganska ok. Men jag känner mig inte bekväm.  Samtalet känns inte otvunget och jag kan inte sätta fingret på vad det är. Personkemi? Mina egna känslor och bitvis låga självkänsla och självförtroende gör det svårare än det borde vara. Jag fick i alla fram hur jag  känner mig nu och lite allmänt om vad jag vill göra den närmsta framtiden.

Jag får en känsla av att personaltjejen tycker att det är jobbigt att ha samtal. Men jag projicerar kanske lite för mycket.

Samtal med kvarts?(bild lånad från flickr)

Samtal med kvarts? (bild lånad från flickr)

4 kommentarer

Filed under jobb

4 responses to “Kvartssamtal

  1. Kaiza

    Det är faktiskt få personalmänniskor som är bra på det där med medarbetarsamtal eller utvecklingssamtal och lönesamtal. Min samtalsperson undvek absolut alla svåra frågor och jag påstår att vår organisation präglas av feghet och orättvisa.

  2. Jag tror kanske att det är dina tankar som speglar samtalet. Du tycker att situationen är jobbig, alltså blir allt som har med det hela jobbigt.

    Skönt att du fick fram det viktigaste iallafall – vad du vill göra i framtiden. Hoppas att dina tankar tas på allvar.

    • Tack.
      Jo det är jobbigt. Det känns som en ond cirkel. Känns som om enda sättet att bryta den är att ta sig ut.
      Personaltjejen menade att ett nytt utvecklingssamtal är vettigast att ta i höst.

      Men jag behöver något NU!

Och vad tycker du om detta?

