Bättre i dag – inte schlagern inte schlagern…

Jag sjunger inte ännu på den gamla schlagern ”Bättre och bättre dag för dag”.

Men jag kanske borde? Läs här om kopplingen till självsuggestion. Men jag vill inte utveckla vidare i det ämnet för då hamnar  vi i hela det där positivitetstänket om att ”välja sin känsla” och alla avarter det har fört med sig.

Jobb

Chefen avbokade uppföljningen i morgon med motiveringen att han inte hunnit med att fixa en lösning. Helt ok med mig. Han är ju människa han också (även om jag ibland undrar vilken sorts…) . Har bett att vi ska höas per telefon för att få veta hur han tänker.

Hälsa

Var på Sophiahemmet i går för att tömma blåsan jag har på halsen. En snäll och vänlig läkare hjälpte mig. Hon (erkänn att du tänkte ”han” när du läste ”läkare”)  kämpade tappert men allt som kom ut var ett segt ”gojs”. Jag hade hoppats på den enkla utsugarlösningen. Nästa alternativ är väl att börja karva…

Mentalt

Det går lite upp och ner. Inte så konstigt när huvudet är fyllt av tankar om jobb och hur man ska ta’t. Det blir lätt en ond cirkel när det känns som om tiden inte finns för återhämtning eller måstesaker.

Måste hitta ett sätt att bryta det där.

Jag har upptäckt att jag funkar bäst med motivation. Dags att lista alla måsten och hitta motivation (extern eller intern) som jag kan koppla ihop med dem. Lägg sedan till de energigivande saker jag vill göra så får jag väl till en lämplig livs-meny.  (Vad lätt det verkar…)

Framåt och uppåt... (bild lånad från Flickr)

Framåt och uppåt... (bild lånad från Flickr)

WordPress strulade till min text så den försvann i den binära rymden. FAN!
Ska se om jag kan hitta den…

Skrev om texten och fick väl med det mesta som jag tappade.

 

7 kommentarer

Filed under statusrapport, Uppbyggande

7 responses to “Bättre i dag – inte schlagern inte schlagern…

  1. irrhönan

    Jag hör mig själv berätta ungefär samma saker för Trollkarlen.

    Svaret jag får är:

    Men det ÄR lätt. Det är du själv som gör det svårt.

    En sak i taget gör det överkomligt. Som *P* skrev till mig när jag var ledsen: en elefant ska ätas i små, små bitar.

  2. Det är bra att du har en handlingplan för livet. Ibland måste man ha det om inte bitarna faller på plats av sig själv.

    Lycka till!

  3. Jo, jag vet. Jag kämpar själv med att hitta det där konkreta. Kanske klarar man det inte alltid själv, så lätt att fastna i en tankespiral. Vore bra med någon som kan ge en lite nya tankar, så funderar jag.

  4. Pingback: Provresultat ok – levererat av stressad läkare | Farsan mitt i livet

Och vad tycker du om detta?

