Knäppa drömmar

Hur mycket och vad betyder drömmar?

Strange dream (Bild från flickr - margolove)

Strange dream (Bild från flickr - margolove)

I går drömde jag att min fru var med en annan man. Helt öppet kysstes och kramades de. Jag var i närheten i samma sällskap och de brydde sig inte om att jag var där. Eller egentligen, de noterade mig inte.

Obehaglig dröm!

I natt drömde jag att jag skulle åka tre veckor till Australien dagen efter och jag hade inte sagt till på jobbet eller hemma. Jag hade bokat flygbiljetter långt tidigare.  Vet inte hur det slutade för jag vaknade mitt i när min chef fått reda på det…

Så vad har du drömt för tokigt?


6 kommentarer

Filed under livet, personligt, statusrapport

6 responses to “Knäppa drömmar

  1. Anonym

    Jag drömmer de mest fantastiska drömmar nuförtiden i färg och tecknat

    Gröna mjuka hundar, långa midnattsblå isbanor över hela norra halvklotet i -46 grader och en hel massa annat, helt fantastiska saker

    Vaknar helt hänförd om morgnarna!

    • Visst är drömmar häftiga.
      En bekant har sagt ”i drömen är vi alla genier”. Jag hisnar också ibland när jag tänker på hur kreativa drömmar kan vara. Ofta får man med med små detaljer.
      Hjärnan är fantastisk.

  2. WoW

    Glömde skriva namn i kommentaren ovan 😛

  3. (För övrigt är jag nöjd med bilden i inlägget. Jag lånade bilden från flickr och lade själv till texten med skuggan.)

  4. Maria

    Jag drömmer mycket och ofta men när jag tänker efter så handlar alltid drömmarna om saker och ting som jag behöver tänka på. Fast dom i drömform kommer ut som dom mest underliga saker.
    Kanske känner du dig lite som du inte räknas? Med tanke på vad du skrivit om ditt jobb? Att folk gör hur dom vill utan att bry sig om dig? Och då vill du visa dom genom att boka en resa utan att berätta om det?

  5. irrhönan

    Jag drömmer mycket och konstigt i perioder. Somt berättar jag för brorsorna om morgonen och somt håller jag för mig själv. Men det mesta glömmer jag – kanske lika bra det.

Och vad tycker du om detta?

