Respons – ett steg framåt

Jag hade skickat in ett mail till mitt fackförbund där jag bad om rådgivning om hur jag ska göra i min jobbistuation.  Idag fick jag samtal från dem och kunde få mitt ”bollplank”.

Arbetsgivaren ska se till att det finns förutsättningar att jobba ihop i teamet.  Men det är ju som alltid en fråga om att ge och ta. Jag fick rådet att konkret beskriva hur jag känner och orsakerna till att min motivation stagnerat.  Jag ska beskriva främst det senaste året. (Här kan nog bloggen vara till hjälp)

Så här ska jag göra:

  • Hitta konkreta idéer till förändring av min aktuella situation.  Både externa och interna. Skriva ner dem.
  • Jag ska (försöka) få till några luncher med tidigare kollegor och förhöra mig om jobbmöjligheter. En är redan bokad men det är mer formen av stödsnack.
  • Steget efter det är att prata med min chef och ha ett samtal om situationen och säga att jag vill byta projekt. Kruxet är om de säger att ”nej det finns inget annat”. Vad hamnar jag i för läge då…?
  • Peppa mig själv med sådant som ger energi
  • Inte tappa bort min egen riktning bara för att jag börjar ”må bättre”.
Lite disigt där framme men riktningen är rätt

Lite disigt där framme men riktningen är rätt

1 kommentar

Filed under jobb, självinsikt, statusrapport

One response to “Respons – ett steg framåt

  1. irrhönan

    Trollkarlen tjatar om allt det där 😉 och mest av allt om punkt 4; gör sånt som du blir glad av. ”Har du nån hobby?” ”Vad gör dig glad?”

    Motion tror jag också på. Bra mat. Och sömn.

    Skönt att läsa att det går framåt för dig. Ett myrsteg framåt är fortfarande ett steg framåt!

Och vad tycker du om detta?

