Ingen skam i kroppen – Lust och liv

Jag har de senaste vuxenåren varit intresserad av personlig utveckling och hittar här och var godbitar att ta med sig.

Jag läser bloggen ”Lust och Liv” och tycker att det mesta som sägs där är intressant.

Gästinlägget från Albert om kursen ”Ingen skam i kroppen” var intressant. Här är ett citat :

Alla de där personerna som jag önskat mig en ursäkt ifrån. En litet erkännande att det inte bara var mitt fel alltihop. All de bad om ursäkt. Det var en kraftfull och helt fantastisk känsla.

Läs citatet i sitt sammanhang. Det handlar om att se att misslyckanden inte alltid helt beror på en själv. En viktig upptäckt som inte alla gör.

Man kan läsa bloggar här och där och hitta bitar som fyller i ens eget liv och tankar och gör det till en mer helare bild.

 

6 kommentarer

Filed under bloggar

6 responses to “Ingen skam i kroppen – Lust och liv

  1. WoW

    Det är lite synd om dem som förkastar bloggandet
    Så många olika tankar som kan födas härute

    Alltid till hands oavsett tid eller rum

    Det är tur vi har varandra till reds 😉

  2. Tur att vi människor är olika. Jag tyckte att bloggen var sövande tråkig. Din är mycket bättre!

    • Med ”din” menar du ”min” då? 🙂 För både min och WoWs bloggar är bra.
      Men det var kul att du tyckte annorlunda. Berätta gärna varför.

      • Maria

        Ja DIN, farsans.
        Jag är personligen dödligt less på bloggar som ska lära oss hitta lust till livet eller vad det nu må vara. Jag är less på alla självhjälpare som typ Mia Thörnblom eller vad hon nu heter och andra i den yrkeskategorin. Jag är trött på att man ska finna sitt inre hit och lära sig att tycka om sitt yttre och acceptera pinsamheter och möjligt genom att läsa bloggar och böcker.
        Lev för fan! Jag skulle vilja skrika till folk att dom ska skita i att läsa så mycket och leva här och nu på en enda jävla gång istället för att läsa om hur man ska göra eller hur andra gjort.
        Man ska absolut inte slösa en sekund på att läsa hos mig 😉

  3. Maria

    Skit, jag är lite trött på morgonen, en del ord föll ur men du är en klever kille och förstår nog sammanhanget ändå!

    • Jag har skrattat gott på morgonen. Både när jag läste din kommentar och kommentarskommentar här ovanför och annat du skrivit på andra ställen.

      Man behöver ju inte följa alla råd från dessa coacher. Plocka lite här och där och lägg till lite egna tankar så har man sin egen mix som stämmer för en själv. Är det inte så man gör/ska göra?

      Och jag tänker följa ditt råd och ta bort dina bloggar ur min reader-lista. Förresten jag tar bort allt i listan… 😉

Och vad tycker du om detta?

