Idag känns det bättre – jobbmässigt

Det blir trooligtvis en bra jobbdag.

Med fredagens ickejobbprestation i bakhuvudet kanske jag skulle vara orolig för att jobba idag. Och med sådana härliga( hrrm) kommentarer jag fick på inlägget om detta borde denna oro ha spätts på ytterligare?

Nä jag har accepterat att dagen blev som den blev. Sörjde, grämde och oroade mig ett tag men lyckas släppa saker snabbare nu än tidigare. Kan det vara en funktion av stigande ålder? Man tar inte så allvarligt på allt? Min frus reaktion när jag berättade att fredagen var som vissa dagar i somras var förstående och lågmäld. Jag vet inte om det var bra eller dåligt? Troligtvis bra för jag hade nog förebråelser själv och hade kanske inte klarat detta utifrån.

Jag har bestämt mig för att berätta för närmsta projektledaren hur det kändes i fredags och så får jag se vad det blir för diskussion. Han är en vettig man.

Men situationen har inte förändrats och det ska jag ändra på.

För övrigt kan jag rekommendera Historiska museet i Stockholm. Ett mycket sevärt och roligt museum, även för barn. God mat har de i restaurangen också. Vi spenderade fem timmar där under söndagen. Skönt och lugnt.

Lämna en kommentar

Filed under Funderingar, jobb

Och vad tycker du om detta?

