Noll intet och ingenting – Det är hemskt

Det är hemskt!
Att sitta en hel dag och titta in i skärmen. Att inte få något gjort trots försök.
Jag kommer inte över tröskeln ibland. Vet att jag ska, borde och kan. Men jag springer rakt in i en vägg. Tänker att nu, nu ska jag göra det och det. Precis då krampar jag. Hjärnan säger stopp och motivationen faller ner till jordens mittpunkt.

Idag var jag totalt ensam på kontoret och det hjälper inte mig. Jag behöver nog folk omkring mig för att jobba.
Jag vet att jag är motivationsstyrd och då blir det extra svårt sådana dagar som idag.
Hela min dag rasade samman. Jag kan inte med god vilja debitera något för den har dagen. Funderar på att låta det vara en sjukdag eller tjänstledigt eller ta ut semester.

Någonting måste jag göra av det här.
Vad skulle jag ha gjort idag?

Det känns hemskt!
Fan!

Posted from WordPress for Android

4 kommentarer

Filed under Add, jobb, Sirap, statusrapport

4 responses to “Noll intet och ingenting – Det är hemskt

  1. Corleonia

    kom att tänka på, och det har ju inte med ditt stop att göra men ändå, tidigare då jag vaknade till på natten, så var det liksom ingen idé att ligga och försöka somna om, jag snurrar, kollar klockan, vänder kudde med mera. Jag går upp nu, sätter på tv en stund eller sätter mig och läser, efter en stund kan jag somna om. Likadant på dagen, kör jag fast, jag skippar det jag borde göra och gör något helt annat. En stund. Kan vara ett tips, att du ex skulle tagit en liten promenad, rensat i någon hög eller bara funderat på annat en stund. Jag tror att man låser sig mer då man känner att det är ett måste. Men helt säker är jag inte. Och ha inte dåligt samvete, tänk så här, du kom på att du behöver folk omkring dig i alla fall 😀

  2. maria

    Påminn mig att aldrig anställa dig 😉

    • Det var det jag var rädd för.
      Tur att du lade till en smiley.

      Men allvarligt. Jag har väl för mycket i huvudet antar jag och om jag inte sköter om mig på hamnar jag i låsta lägen.

      För många variabler som är fel just nu.

  3. Pingback: Idag känns det bättre – jobbmässigt | Farsan mitt i livet

Och vad tycker du om detta?

