Nytt år i dag

I dag fyller jag år – 40 + 4.

Ett år klokare, ett år till med erfarenheter.  Jag känner mig gammal ibland.

Vi försov oss en stund i morse och jag fick gå ut och väcka frun som lagt sig i vardagsrummet (kan jag ha snarkat? ). Som sig bör som vuxen går man tillbaka och låtsas sova när familjen kommer in med ljus och presenter. Grön, te, en fin kopp lite Lakrits och Oskar Lindros i paket. Bästa paketet var när dottern  lägger sig en stor kartong och hoppar upp och ropar Grattis!

För ett år sedan var jag i full gång med att ta hand om mig själv. Jobbet har gått lite upp och ner. Jag har skrivit om detta och tänker inte orda mer om det.

Jag började träna under våren  och skulle börja spela amatörteater igen. Teatern gick i stöpet under hösten av väldigt tråkiga anledningar. Teatern fick mig att leva upp och jag är på jakt efter nytt projekt, men slickar fortfarande såren.

Parisutsikt

Parisutsikt

Under somarledigheten tillbringade vi tolv dagar i Paris med tillhörande besök i Disneyland Paris. Underbart!

Det har varit ett relativt aktivt blogg-år , framför allt första halvan och under höstens första månader skrev jag små inlägg under temat Skrivpuff. Jag älskade att skriva dessa och vill fortsätta med det men jobb och familj fick högre prioritet.

Året började bra med mycket energi men jag har falnat mot slutet och det gillar jag inte. Något själ mina tankar, energi och får mig att stå still och inte våga röra mig framåt.

En sak har jag förstått på sistone, det är att med mer planering hinner jag med mer av det jag vill. Det gäller bara att få in det i systemet också.

Jag ska försöka att släppa loss lite mer. Inte försöka ha kontroll på allt och acceptera att jag är den jag är just nu. Det betyder inte att jag vill förändra mig eller saker i mitt liv, men man måste börja någonstans och just nu är både kropp och själ för spända för att kunna röra sig. Som en muskel i spänt läge. Den kommer ingenstans. Till slut kommer mjölksyran.

Slappna av. Se framåt.


2 kommentarer

Filed under Funderingar, livet, självinsikt, statusrapport

2 responses to “Nytt år i dag

  1. Vilka bra insikter du har som 44 åring. Grattis!!!

Och vad tycker du om detta?

