Stress, trängsel, förväntningar som kommer på skam

Ditt namn är mellandagsrea.
Vi var inne i stan första vardagen efter jul hela familjen för att gå på bio. Efter en god fika tänkte vi slinka in i en herrklädesaffär för att hitta en k julklapp till mig.
Den synen som slår emot mig…
Fullt med folk av alla de slag. Det var en av stans finare butiker så vi trodde inte att det skulle vara SÅ packat.
Kläder huller om buller på reaborden. Luften kändes ljummen och man anade en svag doft av, desperation.
Vi gjorde ett tappert försök men eftersom det in var kris på klädfronten lämnade vi de  desperata och gick och såg Megamind.
En bra film om ont och gott, att allt inte är svart eller vitt, och att man inte ska döma hunden efter håren.  

Posted from WordPress for Android

2 kommentarer

Filed under familj, Vardag

2 responses to “Stress, trängsel, förväntningar som kommer på skam

  1. Corleonia

    Var filmen bra? Om det är något att se, så borde jag kanske gå på den, alla tips till att vända min inre nedstämdhet.

    • Jag tycker att den var bra. Bör kanske ses med barn men det fanns även aspekter för vuxna. Om inte annat kan man roa sig med att hitta alla referenser till andra klassiska filmer. Jag hittade bland annat ”Gudfadern”, och ”Måndag hela veckan” och Stålmannen såklart.
      Som de flesta av Dreamworks filmer är det kvalitet i detaljerna.

Och vad tycker du om detta?

