Dottern förkyld – en bra dag

Vi har varit förkylda i omgångar hela familjen.
Den enda som klarat sig är hon. Lite snörvlande och harklingar och på har det varit bra med det.
Igår blev de  för mycket även för henne på hon fick vara hemma och det var min tur att vabba. Jaha, då får jag jobba hemma då… jag har jobb som jag ville bli klar med och var inte alls upplagd för vård av barn.
Den tanken fick jag  ge på båten.  Dottern ville ge uppmärksamhet och själv kände jag mig inte så pigg heller.
Det visade sig att det blev en fin dag. Vi gjorde julgodis, såg Mio min Mio och kommenterade hej villt, pratade om ditt och datt och trivdes i största allmänhet. När dagen hade gått så  kände jag mig väl till mods.

Tänk så bra det kan bli ändå.    

Posted from WordPress for Android

2 kommentarer

Filed under Barn, Vardag

2 responses to “Dottern förkyld – en bra dag

  1. Förlåt farsan om jag var för hård senast. Jag vet själv hur det kan kännas om någon säger ”ryck upp dig” och det handlar om mycket mer. Jag känner ju inte dig och drog väl lite förhastade slutsatser, att du var en slaver helt enkelt (och jag ångrade mig faktiskt efter kommentaren). Vad bra att en sämre dag ändå blev något bra den här gången i alla fall. Önskar dig en god fortsättning!

Och vad tycker du om detta?

