Kass kassör kasserar kassan

Så har jag blivit kassör.
Föreningen jag är med i har valt mig till kassör på senaste årsmötet. Det var ingen kamp om platserna kan man säga… Egentligen var jag tveksam, vill inte engagera mig i för mycket men man har lovat att det inte är så betungande. Jo jo… Det brukar heta så.
Jag klarar av det. Ska organisera det så effektivt jag kan så det tar så lite tid som möjligt. Dessutom kan det bli en nyttig erfarenhet.

Nå nu önskar jag tips om hur bokföring går till. ”bokföring for dummies” ungefär. Jag vet grunderna men vill läsa lite praktiska exempel.

3 kommentarer

Filed under livet

3 responses to “Kass kassör kasserar kassan

  1. Det var många år sen jag läste en grundkurs i bokföring nu men har ett vagt minne av debet och kredit och att det hela tiden handlade om någon form av balans i siffrorna som en inbyggd dubbelkoll av att allt stod rätt till. Skulle jag hitta studiematerialet (en väldigt pedagogisk bok så vitt jag minns) vi hade kunde du säkert få låna den om du vill.

Och vad tycker du om detta?

