Klaga på för lite tid…

Jag klagade häromveckan på att dygnet hade för lite tid.

Nå! Idag läste jag följande citat:

Those who make the worst use of their time are the first to complain of its shortness (Jean de La Bruyère)

Egen översättning: ”De som slösar mest med sin tid är de första att klaga att den inte räcker till”. (Här finns en annan översättning)

Alltså, ska jag då få dåligt samvete att jag klagar? Eller ska jag anpassa mig till jordrotationen och fundera på vad jag använder tiden till? Jag ska göra ett försök att grovplanera mina närmaste två veckor både fritid och arbetstid. Det låter tråkigt men ett par visa kvinnor har sagt att genom planering så vinner man tid. Det råder inga tvivel om vad man ska göra vid en viss tidpunkt.

”Öppnar Googlekalendern…”

Mer timmar...

Mer timmar...

Lämna en kommentar

Filed under självinsikt, Vardag

Och vad tycker du om detta?

