Statusrapport – Små steg i taget men framåt

Jag väljer att se det som ett sundhetstecken.

Den låga skrivaktiviteten kan ses som att jag inte har haft ork eller tid att skriva. Ofta har jag skrivit för att få ur mig saker som inte känns bra eller när jag inte trivs med livet.

Senaste veckorna har jag tränat oftast två dagar i veckan. Styrketräning och motion. Jag har upptäckt att det som funkar för mig är att träna på lunchen. Jobbtimmar jobbar jag en dag i veckan som är ”min” dag.Som kuriosa kan jag säga att jag kom igång med styrketräning när jag var med sonen på klättringskurs och provade själv… Arma armar… Då bestämde jag mig! Styrka och  kondition.

Jag har också varit duktig med att ta med mat till jobbet. Ofta har vi mat över men en felix frys-soppa funkar riktigt bra med en macka och sallad till. Förhoppningsvis ger detta resultat även i kassan.

Vardagen trillar på och som för många andra är det ”sjukt mycket” (Lustigt uttryck som jag egentligen inte gillar…). Vi kämpar med koncentrationsproblem hos de små och planeringsproblem för de stora (vuxna). För att det hela ska funka är det bra med ett schema även om jag tycker att det  kan gå till överdrift och bli lite väl detaljerat ibland. Allt behöver inte vara planerat och perfekt uttänkt i förväg. Ibland får man prova och anpassa under gång. Men det blir nog bra med det.

Han har flow

Han har flow

Jobb… Pja det flyter på. Sitter inte i samma rum som de övriga utan delar rum med ledarkollega. På sitt sätt skönt. Dels för att jag får lugn och ro, dels för att jag ”slipper” nöta mig mot de andra ett tag. Behövs en andningspaus där. Tack vare att jag äter medhavd lunch reduceras umgänget också. Nu låter jag som ”värsta asociala nörden”. Jag tillåter mig att vara det då för jag har blivit nernött av situationen och det här kan vara en bra väg att bygga upp mig igen.

Jobbsökartankarna fick vila ett litet tag. Jag behövde reda ut och stabilisera mig själv litet.

Sålunda kan man sammanfatta att jag just nu mår ganska bra. Jag försöker vara mig själv så mycket som möjligt. Berätta hur jag mår och vad jag tycker.

Små steg i taget men framåt.

3 kommentarer

Filed under statusrapport

3 responses to “Statusrapport – Små steg i taget men framåt

  1. Ibland kanske man behöver vara ”värsta as-sociala nörden” för att hitta tillbaka till sig själv!

  2. Maria: Du är snabb du 🙂

    Hittade bra citat om självkänsla i denna : Rädd för kärlek 5: Rädslan att göra partnern besviken

    ”Ta dig själv med en nypa salt. Skratta åt dig själv ibland. Se det löjliga i olika situationer. Bjud på dig själv.
    Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men ju mer du tränar desto lättare blir det.
    Jag tror att det är så att ju lägre självkänsla och självförtroende du har, desto mer förminskar du dig själv. ”

  3. Jag skrattar åt mig själv flera gånger per dag. Mest för att jag gör så tokiga saker 🙂
    Jag har noterat att det inte händer så allvarliga saker när man är lite oallvarlig med sig själv!

Och vad tycker du om detta?

