Jag gillar inte att ge upp

Och jag gillar inte att se andra ge upp eller vara uppgivna.

Nere i skoskaften

Nere i skoskaften

Jag kan känna mig uppgiven ibland, fast oftast vänder det. Även om jag då kan vara långt ner i skoskaften.

Jag ösnkar att jag då hade energi att dra upp mig och andra nära och kära ända från skorna och upp över mössan (om ni nu har följt analogin så här långt). Ibland går det bra, men det är då jag har egen energi.

Just nu räcker energin bara till mig känns det som.

Det är konstigt… men jag tror att om jag lägger (den lilla) energin jag har på att vara närvarande för familjen så kanske jag har tillbaka det för egen del?

Kanske kan uppgivenheten motarbetas om man struntar i den?

Det kan se ut som så ibland, men jag ger inte upp så lätt.

4 kommentarer

Filed under familj, Funderingar, Vardag

4 responses to “Jag gillar inte att ge upp

  1. Jag funderar ofta över våra drivkrafter. Vilka är dina?

  2. Hittade ett relaterat inlägg på Lyckobloggen: Goda intentioner grunden till låg självkänsla?

    Citat: ”Berömmer vi oss själva och andra efter vad de gör leder det till att vi vågar utmanas, växa och ibland misslyckas – vilket verkar vara den riktiga nyckeln till framgång och till och med lyckliga relationer.”

    Se på bilden: http://www.lyckobloggen.se/wp-content/uploads/2010/10/Mindset-minds-829×1023.jpg

  3. Pingback: Goda intentioner? – Är är eller gör bäst? « Farsan mitt i livet

Och vad tycker du om detta?

