Drömmars betydelse

Följ

Följ

Här kom jag på att det skulle bli en underbar koppling till valresultatet. Svikna och uppfyllda drömmar.

Jag läste hos Annikarenina att hon somnade nära en man och drömde om en annan. Jag har också ibland råkat ut för samma sak.

Nu är det ju bara drömmar. Drömmar är inte verklighet som bekant.

Jag tror att drömmen står för något. Personer i drömmen behöver inte vara de de är utan är mer symboler och metaforer för något annat. Drömmer jag att jag slänger min pappa utför ett stup betyder inte det att jag vill ha ihjäl honom. Drömmer jag om en annan kvinna kanske det är närhet i min nuvarande relation jag söker. Drömmen gör nog mest nytta om man försöker se vad det står för, försöker hitta känslan i drömmen.

Precis som man kan ha olika känslor så är det viktiga vad man gör med dem.

Jag hoppas att våra folkvalda och de som jobbar politiskt funderar över sina drömmar de hade inför gårdagen. Värderar  dem, och reagerar.  Kanske med en förändring inför den tid som börjar idag.

PS Läs också Newyn som skriver briljant om hur vi ska hantera valresultatet: även missnöje har en demokratisk plats

4 kommentarer

Filed under Funderingar

4 responses to “Drömmars betydelse

  1. Jag drömde om monster som var ute efter att lämlästa sonen, Konsulten och mig i natt. jag fuick låsa och gömma mig för att skydda familjen. Undrar hur jag ska tolka det?

Och vad tycker du om detta?

