Läget? – Jag är tr..

När allt ska fixas.

När barnens aktiviteter ska synkas med familjens övriga, skolan och lämpliga bussar. När höstrutinerna inte är satta i sten och ska vänjas in. När alla tankar flyger mellan jobb, familj, relation och den egna personen utan att få riktigt fäste någonstans.

Bort

Bort

Det tar på krafterna, mentalt och säkert fysiskt. Då blir jag lite tr…

NEJ! Stopp! Jag har lovat mig själv att på minst en vecka inte använda ordet som börjar med ”tr” och beskriver ett utmattat tillstånd. Jag har ledsnat på att höra det ordet från mig själv och resten av familjen (nja kanske inte barnen). Att vakna upp och tänka det som första tanke, nästan varje dag. Känns som en självuppfyllande profetia.

Jag VET vad som menas med förnekelse. Det är inte det jag är ute efter. Jag accepterar att man inte är på topp alltid. Men någon måtta får det vara och jag tror att man kan ändra inställning genom att använda, eller inte använda vissa ord. (Jag har skrivit om det förut).

Lämna en kommentar

Filed under Funderingar, Uppbyggande, Vardag

Och vad tycker du om detta?

