Dåtid (Statistik) – Nutid (utvärdering) – Framtid (utveckling)

Så här ser mitt blogg-EKG ut den senaste månaden. Bör jag söka läkare?

Helt klart går pulsen upp när jag skrivit något med anknytning till Skrivpuff.

I bloggfallet är alltså hög puls bra? Mäter man framgången i antal sidvisningar? För hur kan man mäta textkvalitet eller den inre frid som uppstår när jag skrivit något jag är väldigt nöjd med. Jag skulle inte vara lika  nöjd om jag inte hade någon som läste det jag skrev. Någon som kommenterar, kritiserar och kommer med goda förslag.

Bra är kanske att ha nått en kritisk massa av läsare, men bättre är att skriva om något som lockar dem. Dags att se över mitt bloggskrivande och i vilken form det ska vara. Kanske en egen domän? Kanske ska jag rensa den här bloggen för att bli av med gammalt ”skräp”?

Vad tycker du? Vad är ditt recept på att gå vidare.

En rolig sak som har hänt

Två av mina texter ska vara med i ”Skrivpuffkalendern”. Mina texter i tryck! Om än till självkostnadspris och inte spritt i någon bokhandel. Men ändå. Kul! Om du vill ha nämnda skrivpuffbok så kommer den att kosta ca 130 kr. Jag återkommer med mer info.

Lämna en kommentar

Filed under bloggar, Lättviktigt

Och vad tycker du om detta?

